Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Zajrzyj tutaj, jeżeli ciekawi Cię korzystna oferta PBN.

By odbiorca odkrył twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i przydatne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – użyteczne jako komponent szerszej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są często wykorzystywane jako jeden z komponentów złożonej strategii marketingowej, co należy mocno zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem należy przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

PBNy znakomicie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon lub e-mail i adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu biznesowym czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Kolejny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie linków do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami, finansami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO