
Pragniesz poznać więcej informacji o pozycjonowaniu stron internetowych? Skieruj się na seo4.net.
Znamy trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– państwo (np. “producent obuwia Polska”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Bałuty”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Kolejny rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom G42 czarna,
– smartfon LG G6 biały,
– buty sportowe puma Axis czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment artykułów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, finały Pucharu Świata w piłce nożnej lub Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź zmienioną treść strony.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]