Źródło witamin i minerałów – sok z buraków i kiszonej kapusty

sok z kapusty, sok z kiszonych buraków

Produkty fermentowane po okresie zapomnienia ponownie powróciły do naszego menu. Do kiszonych buraków i kapusty dołączają też nowe, dotychczas mniej lubiane owoce oraz warzywa. Kiedy mówimy o leczniczych atutach fermentowanej żywności nie sposób pominąć też napojów takich jak kombucza, kefir albo rozmaitego typu soki i zakwasy z kwaszonych warzyw. Zwłaszcza te ostatnie są godne zainteresowania – pomagają łatwo i szybko dostarczyć naszemu ciału substancje niezastąpione dla jego prawidłowego działania.

Sok z kiszonych buraków i kapusty – jakie składniki w nich znajdziemy?

Sok z kiszonej kapusty to napój posiadający w składzie masę związków mających pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Najistotniejszym elementem są bezsprzecznie bakterie kwasu mlekowego, które są odpowiedzialne za proces fermentacji. Sok z buraków, kapusty bądź inny kwaszonek to również skarbnica witamin. Warta uwagi jest zwłaszcza duża zawartość kwasu askorbinowego, czyli witaminy C – już filiżanka tych soków zawiera jej więcej niż cytryna. Soki z kiszonek należy też pić ze względu na obecność witaminy E i K, witamin z grupy B oraz znaczne stężenie soli mineralnych.

Z jakiego powodu trzeba pić sok z kapusty kiszonej?

Sok z kiszonych kapusty, ogórków czy buraków, z powodu obecności bakterii fermentacji mlekowej pozytywnie oddziałuje na nasz układ odpornościowy oraz pracę układu pokarmowego. Na dodatek liczne witaminy usprawniają funkcjonowanie układu nerwowego, zmniejszają symptomy cukrzycy, depresji i szkorbutu, a także pomagają walczyć z wyczerpaniem fizycznym i psychicznym. Po kwaszonki powinny poza tym sięgnąć ludzie zmagający się z chorobami układu pokarmowego, takimi jak np. niestrawność czy wrzody dwunastnicy. Działają one też osłonowo w trakcie kuracji antybiotykami i wzmacniają apetyt.

Nasze dane:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]