Sok z kiszonek – zdrowie w butelce

Kup ekologiczny sok z buraków kiszonych.

Kwaszone warzywa używa się w słowiańskiej tradycyjnej kuchni od wieków. Ostatnio jednak raz za razem wspomina się także ogromne właściwości zdrowotne soków z kiszonych warzyw, przede wszystkim z kapusty i buraków. To wręcz tzw. super żywność, która współcześnie często dostępna jest na półkach sklepowych w działach ze zdrową żywnością.

Sok z kiszonej kapusty – czy należy go spożywać

Prawdopodobnie każdy z nas w dzieciństwie pił sok z kapusty kiszonej. Nasze babcie samodzielnie przyrządzały kiszoną kapustę według rodzinnych przepisów, a po zjedzeniu kapusty częstokroć przynosiły swoim wnukom kubeczek z sokiem, objaśniając, że sok jest cierpki, jednakże niezwykle zdrowy. I miały rację! Sok z kapusty kiszonej to świetne źródło witamin! Zawiera on duże ilości witaminy A, C, E oraz B3, a także rozmaite minerały, jak żelazo, sód oraz magnez. Wielu ludzi odczuwa trudności z przystosowaniem się do kwasowego posmaku tego soku, jednakże rekomenduje się pić go regularnie, bo działa on grzybo- i bakteriobójczo, usuwa toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu, wypłukuje toksyny z organizmu oraz wspomaga trawienie, więc w efekcie może wspomagać proces odchudzania. W szczególności natomiast pomaga uzupełnić niedobór witaminy C, co podnosi odporność organizmu i chroni przed częstymi przeziębieniami. Sok z kiszonej kapusty podaje się także osobom, chorym na anemię z uwagi na zawarte w nim żelazo. Naturalnie, nawet ze zdrowym sokiem nie wolno przesadzać – zaleca się pić mniej więcej 250 ml soku na dzień.

Sok z kiszonego buraka – podnosi koncentrację i dobroczynnie wpływa na przemianę materii

Innym popularnym sokiem, którego używamy od zawsze do gotowania i który spożywamy także jako przekąskę, jest sok z kwaszonych buraków. W jego składzie znajdziemy dużo witamin i ma właściwości antyseptyczne, przeciwzapalne i antyoksydacyjne. Sok ten wzmacnia ogólną odporność organizmu: dobroczynnie wpływa na przemianę materii, obniża poziom cholesterolu we krwi, a jednocześnie wyostrza koncentrację. Choć buraki wyróżniają się pokaźną zawartością cukrów, to sok z kiszonych buraków nie ma wysokiego IG i może być pity przez osoby cierpiące na cukrzycę. Nie zaleca się jednakże jego konsumpcji kobietom karmiącym piersią i w ciąży, jak również osobom borykającym się z chorobami nerek lub reumatyzmem.

Jeśli nie masz możliwości, aby przygotować soki z kiszonek na własną rękę, możesz zakupić je w ulubionym sklepie lub założyć na nie zamówienie bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednakże, że soki tego rodzaju trzeba magazynować w w chłodnym miejscu.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz nabyć je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Nasze dane:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]