Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Tu odnajdziesz korzystną ofertę kampanii SEO.

Firmy oraz właściciele stron internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samemu. Nie mając wiedzy w obszarze SEO i nie monitorując każdego dnia informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w zatrudnione są tam też osoby od kodowania, grafiki, copywritingu i kampanii Google Ads, które służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – wybierz taką, która działa w branży od lat

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Czym kierować się podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem rośnie, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj obecna jest zakładka z wykazem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy trzeba przeczytać opisy takich przypadków, aby przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na nadchodzące tygodnie, ale również przekazuje raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Inny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel dobrej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszukać samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych przedtem pracach SEO i o najważniejszych dla klienta usługach lub towarach, które chce wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – których ofert unikać

Ostrożnie należy podejść do firm SEO, które sugerują współpracę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To wciąż często proponowany sposób rozliczeń, lecz wiąże się ze znacznym ryzykiem – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty naruszając zasady ustalone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, z tej przyczyny odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – przeważnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać skrupulatny audyt SEO, a następnie wdrożyć wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo mniejsze.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]